Foliopaki jako alternatywa dla tradycyjnych opakowań kartonowych
Foliopaki jako alternatywa dla tradycyjnych opakowań kartonowych
Przemysł opakowaniowy stale się rozwija. Różnorodność podmiotów działających w dziedzinie e-commerce, a co za tym idzie – różnorodność przesyłanych towarów – napędza produkcję materiałów opakowaniowych. Tradycyjne koperty i opakowania kartonowe są zastępowane przez alternatywne foliopaki kurierskie. Oczywiście te pierwsze wciąż cieszą się ogromną popularnością do pakowania książek, różnego rodzaju sprzętów AGD oraz mniejszych urządzeń elektronicznych. Jednak kartonowe opakowania fasonowe na odzież można zastąpić innymi rozwiązaniami, które są lżejsze i zajmują mniej miejsca w transporcie.
Opakowania kartonowe kontra foliopaki kurierskie
Zarówno jedna, jak i druga metoda pakowania ma swoje wady i zalety. Wszędzie tam, gdzie potrzebne jest sztywne zabezpieczenie przesyłki i ustabilizowanie produktów, na przykład delikatnych dekoracji, szkła, naczyń, kosmetyków czy też sprzętów warsztatowych i ogrodowych – grube pudła kartonowe nie mają sobie równych. Nie występuje również ryzyko rozdarcia koperty. Trzeba mieć jednak na uwadze, że opakowania kartonowe powiększają gabaryt, przez co pojazd jest w stanie zabrać na raz mniejszą ilość ładunku. Kartony są również mniej poręczne i w przypadku odbioru towaru przez klienta końcowego, na przykład z paczkomatu, może być nieco kłopotliwe. Foliopaki natomiast mają przewagę nad kartonami w kilku sytuacjach.
Lekka alternatywa dla tradycyjnych paczek
Jeśli oferujemy klientom produkty o miękkiej strukturze jak na przykład odzież, tekstylia domowe, zabawki, wyposażenie dla niemowląt, akcesoria dla zwierząt, różnego rodzaju dekoracje i biżuterię DIY, warto pokusić się o zakup lekkich i wytrzymałych foliopaków. Zajmują one znacznie mniej miejsca od tradycyjnych paczek, a różne rozmiary foliopaków pozwalają na wybór takiego worka, który będzie najbardziej odpowiedni i ergonomiczny. Foliopaki są również doskonałym nośnikiem reklamy. Tekst reklamowy, na przykład logotyp lub adres strony www może być nadrukowany bezpośrednio na folię. Do faktury folii z powodzeniem można również przyklejać różnego rodzaju naklejki reklamowe i taśmy, zawierające informacje reklamowe lub kurierskie – nie ma obaw, że odkleją się w transporcie. Foliopaki mogą być z powodzeniem wykorzystane ponownie przez odbiorcę, na przykład do dokonania zwrotu do sklepu internetowego, dzięki czemu ta metoda pakowania staje się również ekonomiczna i ekologiczna. Pakowanie w koperty foliowe zabezpiecza tekstylia i kosmetyki przed zawilgoceniem, z powodu większej odporności na czynniki atmosferyczne.