Strategie semantyczne dla linkowania wewnętrznego w celu zbudowania topical authority
Strategie semantyczne dla linkowania wewnętrznego w celu zbudowania topical authority
Greg Bernhardt z Shopify, skupi się w swoim wystąpieniu podczas CONTFERENCE na roli linkowania wewnętrznego wzmacniającego autorytet tematyczny (topical authority). Linkowanie wewnętrzne (internal linking) jest powszechną praktyką stosowaną w content marketingu. Polega na łączeniu dwóch różnych podstron (lub strony i podstron) w obrębie całej witryny za pomocą odnośników (hiperłączy). Jest to niezwykle pomocne w nawigacji witryny, ponieważ przeglądający ją użytkownicy mogą w znacznie łatwiejszy sposób znaleźć informacje, których szukają.
Internal linking jest właściwie nieodłącznym elementem optymalizacji. Skuteczne linkowanie wewnętrzne to również dobry sposób na zwiększenie widoczności w Google, ponieważ algorytmy wyszukiwarki nie mają większych problemów z dobrze zaindeksowaną witryną, a jest to spory atut. Świetne efekty uzyskuje się na przykład dzięki dodawaniu linków bezpośrednio pod słowa kluczowe w treści (bo umieszczania linków pod inne, nie do końca związane z tematem słowa, niewiele pomoże). Dzięki temu można w łatwy sposób zwiększać autorytet strony.
Warto również zadbać o linkowanie do podobnych treści z witryny w obrębie artykułu czy innego tekstu. Pomaga to stworzyć zwartą i logiczną strukturę, dzięki której odbiorcy będą mogli w jednym miejscu znaleźć treści mające wspólny kontekst. Jeżeli strona jest dobrze zorganizowana pod względem linkowania, to użytkownicy dłużej i chętniej na niej pozostają. Jeśli użytkownik w prosty i szybki sposób nie znajdzie na danej podstronie odnośnika do powiązanej z tematem treści, prawdopodobnie opuści witrynę i ponownie przejdzie do wyszukiwarki, aby zdobyć informacje, na których mu zależy. Warto więc zadbać o kompleksową implementację linków wewnętrznych.
Przy budowaniu linkowania wewnętrznego można też popełnić błędy. Na przykład linkowanie do pustych stron zdecydowanie obniża autorytet strony. Takie strony powinny zostać usunięte lub zapełnione treścią. Niezbyt dobrym pomysłem jest również linkowanie w treści bezpośrednio do strony głównej. Kolejną rzeczą, której warto unikać to umieszczanie innych linków pod te same słowa kluczowe. Wszystkie to powoduje utratę widoczności witryny.
Więcej o strategii tworzenia linkowania wewnętrznego opowie Greg Bernhardt w swojej prezentacji podczas Workshopu.
Greg Bernhardt, prezenter na CONTFERENCE
Greg Bernhardt w 2005 roku ukończył UW-Milwaukee na kierunku Information Studies. Jest zaangażowany w projektowanie stron internetowych, rozwój i marketing od czasu stworzenia swojej pierwszej strony na Tripod w 1997 roku. Czy ktoś jeszcze pamięta Tripod!?
SEO jest jego obecną pasją zawodową. Jest Specjalistą SEO skupiającym się na treści dla Shopify. Zajmuję się wszystkim: SEO lokalnym, off-page, on-page, technicznym i treściowym. Obecnie uczy się i używa Pythona, aby pomóc w automatyzacji narzędzi SEO.
Przez prawie 20 lat był również zaangażowany w tworzenie najlepszej na świecie internetowej społeczności fizyków i matematyków poprzez Physicsforums.com.